Jak System CRM może rozwinąć Twój biznes? Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami oferuje firmom wiele korzyści. Korzyści te obejmują szeroki zakres branż i wiele działów, dzięki czemu lista jest bardzo liczna. Aby skoncentrować się na kilku najważniejszych kwestiach, cztery główne kategorie korzyści obejmują:
- Oszczędność czasu i usprawnienie przepływu pracy dzięki zarządzaniu kontaktami
- Maksymalizacja sprzedaży dzięki zarządzaniu lejkiem sprzedaży
- Poprawa wydajności dzięki zarządzaniu zespołem
- Optymalizacja wydajności dzięki raportom analitycznym
- Oszczędzaj czas i usprawnij przepływ pracy, przechowując kontakty w jednym wygodnym miejscu
Informacje kontaktowe znajdują się w samym sercu CRM, ponieważ są kluczem do budowania relacji z klientami. Narzędzie do zarządzania relacjami z klientami zapewnia pojedynczy interfejs cyfrowy do przechowywania, przeglądania i zarządzania informacjami kontaktowymi. Ta pozornie prosta funkcja zapewnia zaskakująco potężny zakres aplikacji, które oszczędzają czas, usprawniając przepływy pracy i zapewniając korzyści biznesowe:
- Wyświetlaj wszystkie informacje kontaktowe w jednym miejscu zamiast przeglądać wiele aplikacji lub fizycznych plików
- Śledź historię wszystkich swoich interakcji z klientem
- Przechowuj e-maile, dokumenty i pliki związane z interakcjami z klientami
- Zarządzaj zadaniami dla kontaktów, tworząc listy rzeczy do zrobienia i śledząc postępy
- Przeszukuj bazy danych kontaktów, aby natychmiast uzyskać potrzebne informacje
- Udostępniaj listy kontaktów współpracownikom, aby zapewnić wszystkim członkom zespołu aktualne informacje
- Poznaj swoje kontakty, przechowując informacje o ich kontach w mediach społecznościowych i dodając niestandardowe tagi i pola dla dodatkowych danych
- Twórz listy kontaktów, aby łatwo eksportować do aplikacji, takich jak narzędzia do e-mail marketingu
- Kategoryzuj kontakty w celu uzyskania bardziej podzielonej komunikacji wewnętrznej i marketingu zewnętrznego
- Zobacz wszystkie interakcje z kontaktami na pierwszy rzut oka
- Zobacz podsumowanie danych ze zintegrowanych aplikacji dla każdego kontaktu
- Zarządzaj lejkiem sprzedaży, aby uzyskać maksymalne przychody
- Gdy zastosujesz zarządzanie kontaktami CRM do zarządzania kontaktami sprzedażowymi, wyniki mogą zwielokrotnić przychody przepływające przez Twój potok sprzedaży. Korzystanie z CRM do zarządzania lejkiem sprzedaży umożliwia:
- Zobacz wszystkie możliwości sprzedaży na pierwszy rzut oka
- Łatwo porównuj wskaźniki wydajności każdego przedstawiciela handlowego lub zespołu
- Znajdź działania, które mają największy wpływ na konwersje sprzedażowe, abyś mógł zrobić ich więcej
- Śledź kluczowe wskaźniki wydajności, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy i zoptymalizować wydajność
- Dokładniej prognozuj przyszłe przychody
- Ustal realistyczne cele rozwoju biznesu
- Nadaj priorytet możliwościom o wysokiej wartości
- Określ, gdzie znajduje się potencjalny klient w Twoim cyklu sprzedaży i co należy zrobić, aby go przenieść
- Porównaj aktywność sprzedażową z prognozami przychodów, aby sprawdzić, czy do osiągnięcia limitów potrzeba więcej wysiłków związanych z poszukiwaniem
- Zidentyfikuj najskuteczniejszych przedstawicieli swojego zespołu i dopasuj ich do swoich najgorętszych okazji sprzedażowych
- Śledź historię kontaktów handlowych, w tym notatki, e-maile i załączone dokumenty.
- Popraw efektywność pracy zespołowej, wykorzystując CRM do zarządzania zespołem
- Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami służy nie tylko do zarządzania danymi klientów. Równie dobrze sprawdza się w zarządzaniu zespołami. Oto jak CRM służą jako potężne narzędzie do zarządzania zespołem:
- Przechowuj informacje o personelu firmy
- Uporządkuj listy pracowników, aby łatwo identyfikować zespoły
- Efektywnie przydzielaj zadania z jednego centralnego punktu
- Połącz zespoły z określonymi rolami, aby widzieli tylko kontakty, przypadki sprzedaży i obsługi klienta, które są dla nich istotne
- Ogranicz dostęp do poufnych informacji ze względów bezpieczeństwa
- Twórz konkretne listy kontaktów do komunikacji wewnętrznej
- Koordynuj kalendarze zespołu
- Planuj spotkania
- Deleguj zadania wśród członków zespołu
- Twórz przepływy pracy krok po kroku, aby ludzie mogli je śledzić, aby dokładnie wiedzieli, co i kiedy
- Monitoruj postęp projektów i zadań
- Raport z działalności zespołowej i indywidualnej
- Śledź i optymalizuj wydajność dzięki raportom analitycznym CRM
Twoje dane klientów i dane wewnętrzne stanowią nieocenione źródło informacji dla Twoich zespołów ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Wykorzystanie analiz w systemie CRM umożliwia przekształcenie danych w praktyczną analizę biznesową. Korzystając z analiz do generowania raportów CRM, możesz:
- Wydobądź dane o sprzedaży, aby uzyskać wgląd w stan swojego rurociągu
- Podziel aktywność potoku na poszczególne etapy lejka, takie jak potencjalni klienci, kwalifikowani potencjalni klienci, możliwości wykrycia trendów
- Śledź aktywność sprzedażową, aby upewnić się, że Twój zespół generuje wystarczającą liczbę potencjalnych klientów i zamyka wystarczającą liczbę transakcji, aby osiągnąć cele dotyczące przychodów
- Oblicz średnią wartość sprzedaży i średnią życiową wartość klienta
- Śledź średni czas potrzebny Twojemu zespołowi na zamknięcie sprzedaży, aby lepiej przewidywać wielkość sprzedaży i przychody
- Monitoruj każdy aspekt swojego cyklu sprzedaży, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i całego zespołu
- Zobacz liczbę wygranych szans sprzedaży przez poszczególnych przedstawicieli i zespoły, aby podzielić się najlepszymi praktykami
- Identyfikuj utracone możliwości sprzedaży, aby podjąć działania naprawcze, zanim będzie za późno
- Zwróć uwagę, gdzie „przecieka” Twój lejek sprzedaży i podejmij kroki w celu naprawienia
- Ustaw realistyczne punkty odniesienia, aby mierzyć postępy w osiąganiu celów sprzedażowych
- Śledź wyniki poszczególnych przedstawicieli handlowych
- Określ, gdzie przedstawiciele mają problemy w procesie sprzedaży i gdzie muszą się poprawić
- Przewiduj, czy członkowie Twojego zespołu są na dobrej drodze do spełnienia limitów
- Porównaj indywidualne wyniki ze średnimi zespołowymi
- Eksportuj dane raportu do innych aplikacji, aby uzyskać dodatkowe funkcje, takie jak Google Data Studio
- Udostępniaj raporty danych innym członkom swojej organizacji
Te i inne korzyści przekonują firmy do przyjęcia oprogramowania CRM, ponieważ zapewni ono wydajniejszą pracę wszystkich obszarów działalności