4 najważniejsze korzyści płynące z CRM

Jak System CRM może rozwinąć Twój biznes? Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami oferuje firmom wiele korzyści. Korzyści te obejmują szeroki zakres branż i wiele działów, dzięki czemu lista jest bardzo liczna. Aby skoncentrować się na kilku najważniejszych kwestiach, cztery główne kategorie korzyści obejmują:

  • Oszczędność czasu i usprawnienie przepływu pracy dzięki zarządzaniu kontaktami
  • Maksymalizacja sprzedaży dzięki zarządzaniu lejkiem sprzedaży
  • Poprawa wydajności dzięki zarządzaniu zespołem
  • Optymalizacja wydajności dzięki raportom analitycznym
  • Oszczędzaj czas i usprawnij przepływ pracy, przechowując kontakty w jednym wygodnym miejscu

Informacje kontaktowe znajdują się w samym sercu CRM, ponieważ są kluczem do budowania relacji z klientami. Narzędzie do zarządzania relacjami z klientami zapewnia pojedynczy interfejs cyfrowy do przechowywania, przeglądania i zarządzania informacjami kontaktowymi. Ta pozornie prosta funkcja zapewnia zaskakująco potężny zakres aplikacji, które oszczędzają czas, usprawniając przepływy pracy i zapewniając korzyści biznesowe:

  • Wyświetlaj wszystkie informacje kontaktowe w jednym miejscu zamiast przeglądać wiele aplikacji lub fizycznych plików
  • Śledź historię wszystkich swoich interakcji z klientem
  • Przechowuj e-maile, dokumenty i pliki związane z interakcjami z klientami
  • Zarządzaj zadaniami dla kontaktów, tworząc listy rzeczy do zrobienia i śledząc postępy
  • Przeszukuj bazy danych kontaktów, aby natychmiast uzyskać potrzebne informacje
  • Udostępniaj listy kontaktów współpracownikom, aby zapewnić wszystkim członkom zespołu aktualne informacje
  • Poznaj swoje kontakty, przechowując informacje o ich kontach w mediach społecznościowych i dodając niestandardowe tagi i pola dla dodatkowych danych
  • Twórz listy kontaktów, aby łatwo eksportować do aplikacji, takich jak narzędzia do e-mail marketingu
  • Kategoryzuj kontakty w celu uzyskania bardziej podzielonej komunikacji wewnętrznej i marketingu zewnętrznego
  • Zobacz wszystkie interakcje z kontaktami na pierwszy rzut oka
  • Zobacz podsumowanie danych ze zintegrowanych aplikacji dla każdego kontaktu
  • Zarządzaj lejkiem sprzedaży, aby uzyskać maksymalne przychody
  • Gdy zastosujesz zarządzanie kontaktami CRM do zarządzania kontaktami sprzedażowymi, wyniki mogą zwielokrotnić przychody przepływające przez Twój potok sprzedaży. Korzystanie z CRM do zarządzania lejkiem sprzedaży umożliwia:
  • Zobacz wszystkie możliwości sprzedaży na pierwszy rzut oka
  • Łatwo porównuj wskaźniki wydajności każdego przedstawiciela handlowego lub zespołu
  • Znajdź działania, które mają największy wpływ na konwersje sprzedażowe, abyś mógł zrobić ich więcej
  • Śledź kluczowe wskaźniki wydajności, aby zidentyfikować obszary wymagające poprawy i zoptymalizować wydajność
  • Dokładniej prognozuj przyszłe przychody
  • Ustal realistyczne cele rozwoju biznesu
  • Nadaj priorytet możliwościom o wysokiej wartości
  • Określ, gdzie znajduje się potencjalny klient w Twoim cyklu sprzedaży i co należy zrobić, aby go przenieść
  • Porównaj aktywność sprzedażową z prognozami przychodów, aby sprawdzić, czy do osiągnięcia limitów potrzeba więcej wysiłków związanych z poszukiwaniem
  • Zidentyfikuj najskuteczniejszych przedstawicieli swojego zespołu i dopasuj ich do swoich najgorętszych okazji sprzedażowych
  • Śledź historię kontaktów handlowych, w tym notatki, e-maile i załączone dokumenty.
  • Popraw efektywność pracy zespołowej, wykorzystując CRM do zarządzania zespołem
  • Oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami służy nie tylko do zarządzania danymi klientów. Równie dobrze sprawdza się w zarządzaniu zespołami. Oto jak CRM służą jako potężne narzędzie do zarządzania zespołem:
  • Przechowuj informacje o personelu firmy
  • Uporządkuj listy pracowników, aby łatwo identyfikować zespoły
  • Efektywnie przydzielaj zadania z jednego centralnego punktu
  • Połącz zespoły z określonymi rolami, aby widzieli tylko kontakty, przypadki sprzedaży i obsługi klienta, które są dla nich istotne
  • Ogranicz dostęp do poufnych informacji ze względów bezpieczeństwa
  • Twórz konkretne listy kontaktów do komunikacji wewnętrznej
  • Koordynuj kalendarze zespołu
  • Planuj spotkania
  • Deleguj zadania wśród członków zespołu
  • Twórz przepływy pracy krok po kroku, aby ludzie mogli je śledzić, aby dokładnie wiedzieli, co i kiedy
  • Monitoruj postęp projektów i zadań
  • Raport z działalności zespołowej i indywidualnej
  • Śledź i optymalizuj wydajność dzięki raportom analitycznym CRM

Twoje dane klientów i dane wewnętrzne stanowią nieocenione źródło informacji dla Twoich zespołów ds. marketingu, sprzedaży i obsługi klienta. Wykorzystanie analiz w systemie CRM umożliwia przekształcenie danych w praktyczną analizę biznesową. Korzystając z analiz do generowania raportów CRM, możesz:

  • Wydobądź dane o sprzedaży, aby uzyskać wgląd w stan swojego rurociągu
  • Podziel aktywność potoku na poszczególne etapy lejka, takie jak potencjalni klienci, kwalifikowani potencjalni klienci, możliwości wykrycia trendów
  • Śledź aktywność sprzedażową, aby upewnić się, że Twój zespół generuje wystarczającą liczbę potencjalnych klientów i zamyka wystarczającą liczbę transakcji, aby osiągnąć cele dotyczące przychodów
  • Oblicz średnią wartość sprzedaży i średnią życiową wartość klienta
  • Śledź średni czas potrzebny Twojemu zespołowi na zamknięcie sprzedaży, aby lepiej przewidywać wielkość sprzedaży i przychody
  • Monitoruj każdy aspekt swojego cyklu sprzedaży, zarówno dla klientów indywidualnych, jak i całego zespołu
  • Zobacz liczbę wygranych szans sprzedaży przez poszczególnych przedstawicieli i zespoły, aby podzielić się najlepszymi praktykami
  • Identyfikuj utracone możliwości sprzedaży, aby podjąć działania naprawcze, zanim będzie za późno
  • Zwróć uwagę, gdzie „przecieka” Twój lejek sprzedaży i podejmij kroki w celu naprawienia
  • Ustaw realistyczne punkty odniesienia, aby mierzyć postępy w osiąganiu celów sprzedażowych
  • Śledź wyniki poszczególnych przedstawicieli handlowych
  • Określ, gdzie przedstawiciele mają problemy w procesie sprzedaży i gdzie muszą się poprawić
  • Przewiduj, czy członkowie Twojego zespołu są na dobrej drodze do spełnienia limitów
  • Porównaj indywidualne wyniki ze średnimi zespołowymi
  • Eksportuj dane raportu do innych aplikacji, aby uzyskać dodatkowe funkcje, takie jak Google Data Studio
  • Udostępniaj raporty danych innym członkom swojej organizacji

Te i inne korzyści przekonują firmy do przyjęcia oprogramowania CRM, ponieważ zapewni ono wydajniejszą pracę wszystkich obszarów działalności